Voor het melden geluidsoverlast treinen en het spoor kunt u terecht bij ProRail. Zij zijn verantwoordelijk voor de geluidsoverlast van treinen. Anders dan u zou denken worden klachten over geluidsoverlast van treinen niet gemeld bij de NS. Lees ook ons artikel over geluidsoverlast op het spoor.

Hoe meld je een klacht?

Indien u een klacht over geluidsoverlast doorgeeft, zorg dan dat u de volgende informatie doorgeeft, zodat zij u snel kunnen helpen:

  • Waar doet de klacht zich voor? (noem uw adres of een station/vliegveld)
  • Is dit een eenmalige klacht of komt het vaker terug?
  • Indien het vaker voor komt, noem de frequentie (elke dag, eens per week, etc)
  • Wat is het tijdstip dat de klacht zich voordeed?
  • Hoe lang duurde de overlast? (10 minuten, uur, gehele middag)
  • Wat was de oorzaak van de geluidsoverlast? (trein, vliegtuig, werk aan de weg, burenfeestje)
Blijf altijd rustig en beleefd!
Denk eraan dat de medewerker die u krijgt te spreken of die antwoordt op uw email of brief u altijd wilt helpen, ook al heeft hij of zij niet altijd direct de oplossing voorhanden.

 

Telefonisch

Het team Publiekscontacten van ProRail is 24 uur per dag en 7 dagen per week bereikbaar via telefoonnummer:
0800-776 72 45 (gratis).

Van maandag tot en met vrijdag van 8.00 uur tot 18.30 uur kunt u terecht met klachten over geluidsoverlast op het spoor. In noodgevallen (zoals onveilige situaties op het spoor of ernstige hinder) kunt u altijd bellen. Ook in het weekend, ’s avonds of ’s nachts.

Contactformulier via de website

Prorail is ook te bereiken via hun contactformulier om geluidsoverlast van treinen te melden. Vul het formulier in en geef de vier zaken zoals hierboven aangegeven door:

Via de post

U heeft geen computer? Dan kunt u uw klacht gewoon via de post versturen. Stuur uw brief, waarin u in ieder geval bovenstaande punten vermeldt, maar ook uw naam en adres doorgeeft, naar het volgende adres:

ProRail Publiekscontacten
Postbus 2038
3500 GA Utrecht

Bezoekadressen

Heeft u liever een persoonlijk gesprek met een medewerker van ProRail? Dan kunt u op bezoek gaan bij een van de vestigingen. Kijk op deze pagina voor de adressen van deze vestigingen.

Social Media

Voor het melden geluidsoverlast treinen kunt ook terecht op Social Media. Denk er wel aan dat deze meldingen openbaar zijn en iedereen ze dus kunt lezen. Melden kan bij Twitter en Facebook.




Bewaren